پیاده‌روی و هزار فایده

بیست دقیقه پیاده‌روی در روز ضامن سلامتی است و امکان بیماری‌های قلبی – عروقی را کاهش می‌‌دهد، خواب افراد را تنظیم کرده و در کل به طراوت و شادابی فرد و همچنین تقویت روحیه کمک می‌‌کند.

چگونه شروع کنیم تا بتوانیم؟
کوتاه شروع کنید برای مثال پانزده تا بیست دقیقه با سرعت متوسط راه بروید. کشش‌ها باید آرام و با مکث باشد و فشار بیش از حد برماهیچه‌ها وارد نکند. بگذارید دست‌هایتان آزادانه در کنارتان بیفتد و عضلات خود را آزاد کنید. قدم‌های خود را به صورت پاشنه و پنجه بردارید و در طول یک هفته، پنج دقیقه به زمان پیاده‌روی خود اضافه کنید.
از هر فرصتی برای بیشتر راه رفتن استفاده کنید. عدم ثبات یکی از دلایل اصلی بروز صدمات ورزشی است. امکان این‌که در جلسه اول پیاده‌روی در ماهیچه‌های خود احساس کوفتگی کنید، زیاد است به همین دلیل مراقب باشید که زودتر از زمان مناسب، سرعت و مسافت پیاده‌روی خود را افزایش ندهید.
مزایای پیاده‌روی:
پیاده‌روی، قلب را سالم نگه می‌‌دارد. اگر از بی‌خوابی رنج می‌‌برید، پیاده‌روی اثر بزرگی برای داشتن یک خواب خوب دارد. پیاده‌روی از پوکی استخوان جلوگیری می‌‌کند، البته اصولا هر ورزشی استخوان‌های بدن را سالم نگه می‌‌دارد همچنین خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون دیابت، سکته قلبی و فشارخون بالا را کاهش می‌‌دهد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد